LAATSTE LOODJES!

Halllooo lieve lezers,

Wauw... de laatste stage week is alweer aangebroken. Over precies 1 week vertrekken mijn ouders en Nicky dan eindelijk naar de Filipijnen. Ik merk wel nu het moment steeds dichterbij komt, ik echt eraan toe ben om mijn allerliefste vriend Nicky en mijn ouders weer te kunnen zien. Ik mis ze natuurlijk heel erg en na 2,5 maand zonder ze te zijn. Ik ben echt heel blij om ze volgende week eindelijk weer te kunnen zien en ze te knuffelen. Ik kan niet wachten om mijn stage plaats te kunnen laten zien èn natuurlijk mijn dorpje Miagao wat deze 9 (bijna 10 weken) echt mijn thuis is geworden.

But first... laat ik maar snel beginnen met een update van mijn afgelopen week.

Maandag hadden Sanne en ik geen dienst en hebben we nog even tijd besteed om onze stage opdrachten af te rondden. Deze hebben we gelukkig nu klaar en moeten we binnenkort gaan presenteren. Ja ja lieve mensen we mogen gaan bewijzen dat ons Engels spreken verbeterd is aangezien we hier al zoon 9 weken wonen. Hahahah dat gaat wat worden. Medische termen en verpleegtechnische handelingen uitleggen zal dan ook best pittig worden.

Dinsdag moesten Sanne en ik om 08:00 uur op het Health centre in Miagao zijn voor de field duty. In de trycycle op naar een basisschool in de bergen. Een pittig ritje zal ik maar zeggen. Een half uur lang berg op berg af en flinke hobbels op de weg. We moesten ons goed vast houden om niet uit de trycycle te vallen, aangezien de trycycle driver pittig hard reed. We hebben vervolgens een basisschool bezocht waar alle kindjes super enthousiast waren dat Sanne en ik deze school kwamen bezoeken. Zo schattig al die kleine kindjes in van die schoolbankjes en die schooluniformen die ze dragen. We hebben even in de klaslokalen gekeken en natuurlijk op de foto met de lieve kids. Hierna hebben we een uur lang in de hete zon, met lange broek moeten lopen in de bergen om een huis bezoek te brengen aan een jonge vrouw van 59 die was overleden. Ik vond het heftig maar aan de andere kant ook best mooi om te zien hoe ze hier opgebaard worden. Hierna moesten we met dichte schoenen door een rivier lopen om aan de overkant van de weg te komen. Jaaa.. je raad het waarschijnlijk al.. onze schoenen waren kletsnat. We hebben echt heel hard gelachen met de groep van de field duty die met ons mee gingen deze dag.

Woensdagochtend ben ik samen met Dieke, Sanne, Daphne, Ciel en Katie naar de daycare geweest. Dit is een soort kinderdagverblijf. We hebben gezellig gekleurd met de kindjes en later een spelletje buiten gespeeld. Al waren de kindjes best bang voor ons. In de middag zijn we gezellig naar de foundation gegaan om daar te knutselen en te spelen met de lieve special kids. Ik vind het altijd zo gezellig daar. Je wordt altijd zo lief en warm verwelkomd.

Donderdag hadden Sanne en ik weer een vrije dag. Dus hebben we deze ‘nuttig’ besteed door een dagje aan het strand te zonnen. Heeerlijk! Zo fijn dat de zee bijna in je achtertuin is. Lekker bijgekleurd aangezien Nicky en ik altijd een wedstrijdje doen wie het bruinste is na de vakantie. Hahahaha dus ik heb een mooie voorsprong naar 10 weken Filipijnen. En daarbij... nog 3 weken te gaan tijdens het reizen hahaha. Maar goed.. even verder met mijn verhaal. In de avond is Sanne samen met een paar meiden van de groep naar Cebu gevlogen voor een weekendje Oslob. Ik en Dieke, Stefanie en Marcel zijn thuisgebleven. Ik ga namelijk al met pap, mam en Nicky naar Oslob & Cebu om met walvishaaien te zwemmen.

Vrijdag ben ik samen met Steef, Mars en Diek naar Iloilo gegaan. We hadden een overnachting geboekt in het Richmonde Hotel. Zooooo chill. Eindelijk een keertje iets luxer aangezien we de afgelopen weken primitief geleefd hebben. Dit was zo genieten. Een infinity pool op de 7e verdieping, mega grote bedden en een regendouche. Dit deed ons allemaal erg goed en gaf ons ook wat afleiding aangezien alles nu heel dichtbij komt.

Zaterdag hebben we heerlijk ontbijt in ons hotelletje en zijn daarna lekker gaan shoppen in Iloilo, want jaaa.. dat kan heel goed in Iloilo. Lekker avondgegeten en terug naar Miagao. We hebben thuis gezellig nog met zijn alle een biertje gedaan en gekaart.

Zondag ben in samen met Stefanie naar Bearland gegaan om lekker te zwemmen en te zonnen. Heerlijk dagje dus! In de avond kwamen Sanne en de rest van de groep die een weekendje weg waren geweest thuis. Ze hadden veel leuke verhalen te vertellen en lieten veel foto’s zien. Super leuk om allemaal te zien! Hierdoor begon het ook bij mij te kriebelen dat ik daar over 2 weekjes ook lekker ben.

Vandaag hebben we ons visum verlengd in Iloilo. Hierna hebben we spullen gekocht van het gedoneerde geld. Deze gaan we aankomende week dan eindelijk doneren! In mijn volgende blog zal ik precies vertellen wat we allemaal met het gedoneerde geld gedaan hebben. We zijn jullie nog steeds echt ontzettend dankbaar hiervoor! We gaan de mensen hier er zo blij mee maken!

Nog 1 weekje genieten in Miagao en dan gaat eindelijk de reis beginnen! Ik heb er ontzettend veel zin in! Ik ben de dagen nu echt aan het aftellen om pap, mam en Nicky eindelijk weer te kunnen zien en vast te houden!

Morgen ga ik weer samen met Sanne, Steef en Mars stage lopen in het ziekenhuis. Super veel zin in! Hopelijk kan ik nog een aantal bevallingen en operaties meekijken. Ben benieuwd!

Volgende week mijn laatste blog over mijn stage periode in de Filipijnen. Verder zal ik proberen om tussen het reizen door nog een keertje een blog te plaatsen. Maar ik ga vooral genieten! Anders komt er weer een online wanneer ik weer terug in Nederland ben.

Tot snel allemaal!

Liefs,

XXX

Anne-Fleur

1. Petra en Jan Wijers:
    Hoi Annefleur.

Ja wat vliegt de tijd en wat weer een mooi verhaal van jullie belevenissen.
    Nu aftellen naar het bezoek van Nicky en pap en mam.
    Gaat sneller dan je denkt.

Heel veel plezier voor jullie allen op de Fillipijnen!!!

Groetjes Petra en Jan en ook van tante Nini😘
  2. Olga:
    25 juni 2018
    Jemig AnneFleur! Wat een ervaringen allemaal! Je lijkt er al 200% van genoten te hebben en nu komt nog jullie vakantie er achteraan. LuckyYou! Misschien moet je pap vragen een extra koffer mee te nemen, zoveel als jij bent gaan shoppen ;-)

Veel plezier die laatste loodjes en dan lekker op toer! Enjoy!
  3. Marly:
    25 juni 2018
    Nou Anne-Fleur, je zit niet stil daar! Wat heb jij veel gezien en gedaan. Erg leuk om te lezen en ik weet zeker dat je de komende weken met je ouders en Nicky verder geniet.
    Nog veel plezier van Marly
  4. Arna:
    25 juni 2018
    Wauw!!! Ik kan me voorstellen dat je de dagen aan t aftellen bent. Jij niet alleen🤣🤣!!!
    Geniet er nog maar ff dubbel en dwars van!!!
    Dikke knuffel en vette smak 😚😚😚😚
  5. Henriette Cremers:
    Je moet vooral genieten Anne-Fleur😀
    Dit nemen ze niet meer van je af!!
    Hele mooie, gezellige vakantie toegewenst 🎉. Groetjes van ons👋
  6. Laura:
    25 juni 2018
    Hoi hoi. Super leuk om elke keer je verhalen te lezen. Volgens mij heb ik ze allemaal gelezen! Een indrukwekkende reis en ervaring!!
    Geniet nog van de laatste week!
    Alvast heel veel plezier met je ouders en Nicky.
    Groetjes, Laura
  7. Nicole:
    26 juni 2018
    Ha Anne-Fleur, ik wens je nog heel veel plezier en succes met de afronding van je stage! Geniet van jullie vakantie samen. Mooie foto’s van die schattige kindjes. Have fun and Enjoy! Groetjes Nicole
  8. Marian Verhaegh:
    26 juni 2018
    Hoi Anne-Fleur, nog veel succes de laatste dagen met je stage. Je hebt daar een mooie tijd gehad. Vond het leuk om je verhalen te lezen. Ga genieten van je vakantie met pap en mam en Nicky. Groetjes uit Wanssum Marian Verhaegh.
  9. Jettie en Jan:
    29 juni 2018
    Anne-Fleur,
    Als ik dit schrijf zit je stage er al op neem ik aan.
    Maar na al die verhalen gelezen te hebben moet je toch wel een goede “zuster” zijn. Ga zo door met dit enthousiasme en liefde voor dit mooie beroep.
    Nu komt nog de kers op de taart.
    Geniet straks samen met je geliefden van een ontspannen en welverdiende vakantie.
    Lieve groetjes.