Only 2 weeks to go!

Hoi hoi lieve lezers,

Nu ik dit schrijf begin ik mijzelf toch echt te beseffen dat dit dan officieel de laatste 2 weken stage zijn. Niet te bevatten... Dat mijn allergrootste droom om als student verpleegkundige op buitenlandse stage te gaan, nog maar 2 weken duurt. Dat dit de laatste 2 weken samen met de groep, die ik nu echt als vrienden beschouw, aangebroken is, voordat iedereen zijn eigen weg op gaat en zijn eigen fantastische reis gaat maken. Dat we nog maar 2 weken samen met de allerliefste stagebegeleidster Janice zijn.

Anderzijds duurt het ook nog maar 16 dagen voordat ik dan ook eindelijk mijn lieve vriend Nicky en mijn lieve ouders in mijn armen kan sluiten en ze al het moois wat de Filipijnen heeft, kan laten zien. Ik heb ontzettend veel zin om te gaan reizen en weer samen met mijn familie te zijn. Maar goed... first...

Ga ik nog 2 weken genieten van mijn geweldige stage en alle lieve mensen om mij heen!

Maar goed, hierbij een update van mijn afgelopen week!

Na een geweldige vakantie op Palawan zijn Sanne en ik woensdag begonnen met onze stage op de Foundation. We zijn samen met Katie, Dieke, Daphne en Ciel naar de special kids gegaan om daar gezellig met ze te spelen. We hebben als eerste een tekening gemaakt en hebben daarna gekegeld. Zo lief al die special kids. Ze zijn allemaal zo lief en hartverwarmend. Ze komen je de hele tijd knuffels geven en vinden het allemaal heel gezellig dat wij daar zijn. Na een middagje op de Foundation te zijn geweest, zijn we vast gaan ondervragen welke spullen ze nog op de Foundation kunnen gebruiken die ze nog niet hebben. Want jaaa.... we mogen bijna ons gedoneerde geld gaan besteden om allemaal spullen te bieden aan onze stageplekken waar  ze te kort van hebben en zelfs nog niet in bezig hebben. We zijn jullie voor diegene die gedoneerd hebben nog steeds super dankbaar! Wij hebben de afgelopen 8 weken echt een goede oriëntatie gekregen op de stageplekken waar we ons gedoneerde geld aan kunnen gaan besteden. Ze moeten hier de zorg uitvoeren met een primitief bod aan zorgmiddelen. Dus wij zijn heel dankbaar dat wij hier een steentje aan bij mogen dragen.

Donderdag hadden Sanne en ik geen dienst. We hebben dus de hele dag aan onze stageopdrachten gewerkt. We hebben ze nog niet helemaal afgerond dus daar moeten we nog 1 dagje mee aan de slag.

Vrijdag ben ik samen met Katie, Ciel  en Daphne naar Iloilo gegaan. We zijn hier de hele dag in de shoppingmall geweest. We hebben gezellig met zn alle gekletst en natuurlijk in winkeltjes gesnuffeld.

Zaterdag hebben we overdag aan het strand gelegen en zijn we in de avond gaan stappen in Iloilo. We mochten blijven slapen bij een arts waar we mee werken in het Health centre. Super lief en super gezellig!

Zondag werden we wakker in Iloilo. Er was een heerlijk ontbijtje voor ons gemaakt! Na het ontbijt zijn we weer naar de shoppingmall gegaan en hebben we een heerlijke massage genomen! Heerlijk ontspannen dus! In de avond hebben we lekker uitgegeten. Owjaa.. niet te vergeten. Toen we de shoppingmall uit wilde lopen om een taxi naar Miagao te pakken, zag ik een hele lieve man in een rolstoel zitten die zich qua uiterlijk mij een beetje aan mijn eigen opa deed denken. Hij begon heel lief tegen mij te zwaaien dus ik zwaaide vriendelijk terug. Toen er te veel mensen bij de taxi’s stonden, besloten we terug de shoppingmall in te gaan om via een andere uitgang een taxi te pakken. De lieve man was er nogsteeds en begon weer te zwaaien. Dus ik liep naar de man toe en hij pakte mijn hand vast en begon heel lief tegen mij te lachen. Dit raakte mij heel erg. Het was zo hartverwarmend. Het liefst zou ik deze man mee terug naar Nederland nemen. Zo schattig!

Morgen hebben Sanne en ik geen dienst dus gaan we onze dag nuttig besteden om onze stageopdrachten af te ronden. Het was een leuk kort maar krachtig weekje. Aankomende week is onze laatste week stage bij de field duty en op de Foundation. Ik heb er erg veel zin in!

Ik ga nu snel mijn blog afsluiten en nog even relaxen.

Een hele fijne avond allemaal en tot volgendeweek bij weer een nieuwe blogggg!

XXX

Anne-Fleur

1. Marian Verhaegh:
    17 juni 2018
    Hoi Anne-Fleur, weer iets mooi's om te lezen. Geniet nog van de tijd die je nog daar bent. Groetjes Marian Verhaegh.
  2. Henriette Cremers:
    17 juni 2018
    De tijd vliegt als je het naar je zin hebt Anne-Fleur! Nog ff en dan lekker vakantie vieren met pap, mam en Nicky. Wel heel bijzonder dat je een opa tegen kwam die op je eigen opa leek! Kreeg er wel ff kippenvel van toen ik het las. Kan me voorstellen dat het je raakte!! Bedankt voor het mooie verhaal en geniet nog maar lekker.
    Groetjes van je buurtjes👋
  3. Nicky:
    17 juni 2018
    Trots op jou je doet t super
    Nog een paar daagjes en dan kan ik
    Je weer vasthouden

Xxx Nicky
  4. Peter en Sandra:
    Fijn schat,
    Geniet nog van de laatste 2 weken stage.
    Je doet het geweldig goed.
    Wij ook druk met de voorbereidingen.
    We gaan ons snel weer zien in Iloilo. Panay, Filipijnen.
    Dikke kus van je pa en ma
  5. Rene buys:
    Mooi verhaal Anne fleur, en ja de laatste 2 weken van jullie stage gaan in
    wat vliegt de tijd.
    Veel plezier en succes !
  6. Petra en Jan Wijers:
    Hoi Anne Fleur.

Wat een verhaal weer! Mooi!
    Soms kom je mensen tegen in je leven die indruk op je maken, gewoon door er te zijn!!! Mooi!!
    Deze reis vormt je en geeft je heel veel herinneringen en ervaringen mee , die je nodig kunt hebben in je verdere leven.
    Succes met de laatste 2 weken, maar vooral GENIET!!!!!!

Groetjes Petra en Jan
  7. Petra en Jan Wijers:
    Hoi Anne fleur.

Wat een verhaal weer! Mooi!
    Soms kom je mensen tegen in je leven die indruk op je maken!
    Waardoor...? Soms gewoon door er te zijn!
    Al deze herinneringen en indrukken neem je mee in je verdere leven.
    Heel veel succes de laatste 2 weken, maar vooral ....GENIET!!!

Groetjes Petra en Jan.🖑
  8. JO V D MUNCKHOF:
    22 juni 2018
    Hoi Anne fleur wat weer een leuk verhaal.De tijd vliegd voorbij
    geniet nog van je laatste weken,en tot gouw.

groetjes Mich en Jo
  9. Jettie en Jan:
    24 juni 2018
    Hoi Anne-Fleur,
    Ja nog even en dan zijn jullie weer gelukkig samen.
    Heel bijzonder als je een ander ontmoet met dierbare herinneringen aan een geliefd persoon.
    Toch prachtig zulke ervaringen die je daar ervaart. De mooie maar ook de realiteit van armoede. Kun je mooi op terugkijken in je verdere leven.
    En nu nog de kers op de taart als jullie de donaties gaan verdelen!
    Zo te horen en te zien maken jullie daar veel kinderen blij.
    Nog een mooie tijd daar samen met je medestudiegenoten.
    Lieve groetjes vanuit een koud Wanssum. 🌞👍