Laatste 3 weken stage en de vakantieweek!

Hoi hoi thuisblijvers,

Vandaag zijn officieel mijn 3 allerlaatste stageweken aangebroken. Aan de ene kant is dit super leuk en heb ik ontzettend veel zin in mijn prachtige reis samen met Nicky en mijn ouders. Maar aan de andere kant begint het nu ook tot mij door te dringen dat dit ook echt de laatste 3 weken zijn, dat ik samen met de leuke groep waarmee ik dit geweldige avontuur begonnen ben, het afscheid langzamerhand toch echt in het vooruit zicht begint komen. Dat de laatste 3 weken stage, nu ook echt aangebroken zijn (ofja, hihi nog niet helemaal. Maar daar vertel ik zo verder over in mijn blog). Maar goed, hier weer een nieuwe update van mijn GE-WEL-DI-GE vakantieweek!!

Nou, waar was ik gebleven. Oh jaaa... ik weet het weer. Mijn dagen in Port Barton had ik in mijn laatste blog al geschreven. Dus ga ik vertellen over mijn volgende bestemmingen: El Nido & Puerto Princesa.

Dinsdag ochtend opgestaan in Port Barton. Laatste spullen ingepakt, kamer gecheckt of we alles hadden, uitgecheckt en op naar het ontbijt. Super lekker bananen brood gegeten! Love it! De dag van te voren hadden Katie en ik de Van al geboekt. Een Van is een klein busje waar je met meerdere personen van de en plaats naar de plaatst kan gaan. Na het ontbijt in de Van, op naar El Nido.

Na een busrit van 2,5 uur door kronkelwegen en bergen waren we eindelijk aangekomen in El Nido. Naar het hotel gegaan met de trycycle en ja we konden wel merken dat we in een touristisch gebied zaten. Waar we in Miagao (waar wij wonen) 8 peso betalen voor een trycycle ritje, betaal je El Nido 80 peso voor 1 ritje😂😂. Maar goed, het is vakantie dus dat maakt niet zoveel uit. In de middag hebben we lekker de hele middag in de zon gelegen bij super gezellige strandtentjes met heel erg lekker eten! Rond een uur of 5 zijn we gaan ziplinen over het water. Wauw.. zo gaaf! Al vond ik het wel een beetje spannend omdat ik hoogtevrees heb😂😂😂. Maar yes i did it! En het was echt ontzettend leuk! Hierna hebben we aan het strand met een cocktail zonsondergang gekeken. Wat wil je nog meer?! Vrienden, een lekkere cocktail en een prachtige zonsondergang in de Filipijnen. Mijn hart begon van geluk gewoon een beetje te smelten. Eenmaal in het hotel aangekomen hebben we ons snel klaargemaakt en omgekleed. Toen zijn we lekker gaan uiteten. Heel toevallig kwamen we de sport en bewegen studenten van het ROC Nijmegen tegen die hier in El Nido stage lopen. Super leuk! Na een uur op straat gekletst te hebben zijn we lekker een drankje bij de cocktail bar gaan doen. Hierna zijn we lekker naar ons hotelletje gegaan.

Woensdag hebben we een boottour gedaan door alle prachtige en blauwe lagoons (Tour A) in El Nido. Zo mooi! Echt een aanrader!! Alleen jammer dat het op de helft van de

dag begon te regenen. Maar goed, alles was nog steeds ontzettend mooi! Even uitgerust toen we in het hotel waren. Hierna weer lekker gegeten en weer naar de Sava beach bar (cocktail bar). Hier kwamen we toevallig weer de groep studenten van het ROC tegen. Hier hebben we gezellig de hele avond mee gekletst. Was een erg geslaagde avond!

Donderdag was het erg slecht weer in El Nido. Hierdoor hebben we niet veel kunnen doen. We hebben dus lekker uitgeslapen en een serie gekeken. In de middag hebben we lekker geluncht. In de avond zijn we gaan stappen met de studenten die we ontmoet hadden. Wauw, wat een super leuke avond was dat! Zoveel nieuwe mensen ontmoet waaronder Marieke Elsinga. Het was echt zo gezellig! Als ik er nu aan terug denk, ben ik nog steeds aan het nagenieten. Wat een heerlijke avond!

Vrijdag zijn we naar Lio beach gegaan om een dagje aan het stand te liggen. Maar naar 1,5 uur sloeg het weer ineens om tot flinke stort regen. We hebben vervolgens gezellig een drankje gedaan en een hapje gegeten aan de zee. En zoals meiden onder elkaar dat goed kunnen, gezellig bijgekletst. Zo leuk om elkaar in de vakantieweek nog beter te leren kennen als hoe je elkaar tijdens stage en thuis in Miagao ziet. In de avond hebben we lekker gegeten in een pizza en pasta restaurantje in El Nido. Als afsluiting hebben we nog 1 heerlijke cocktail gedronken bij onze favoriete cocktailbar: Sava beach bar. Top dagje dus. Oh ja.. niet te vergeten.. in de avond is een typhoon over Palawan gegaan waardoor de straten helemaal blank van het water stonden. Echt heel apart om dit mee te maken. Maar mijn gedachten dreven steeds af naar: oh nee morgen.. hoe moet dat nou als we met het vliegtuig moeten 😩😩😩. Maar goed, de meiden konden me goed gerust stellen en dat het allemaal wel goed zou komen in het vliegtuig.

Zaterdag ochtend met pijn in mijn hart uitgecheckt bij het hotel in El Nido😭. Het enige wat ik kon denken was: nee nee nee nee ik wil nog niet weg uit El Nido, ik wil nog veeel langer blijven. Ik had zoon geweldige dagen hier gehad dat ik totaal nog geen zin had om naar Puerto Princesa te gaan. Maar goed. Ingecheckt op het vliegveld voor onze vlucht naar El Nido. En laten we nou net het geluk hebben dat het zonnetje begon te schijnen toen we de lucht in gingen. Fjieuw... opluchting. Ik moet zeggen dat deze vlucht mij veel beter beviel. Aangezien ik de vorige keer toen ik in het vliegtuig zat, bijna in mijn broek plaste omdat ik zo bang was. Maar de vlucht is prima verlopen en we zijn zaterdag middag veilig geland in Puerto Princesa.

Zondag zijn we lekker naar de shoppingmall gegaan in Puerto Princesa. Lekker in winkeltjes gesnuffeld en gezellig gekletst. In de avond zijn we lekker gaan uiteten en zijn niet al te laat gaan slapen omdat we allemaal erg moe waren.

Vandaag zijn we naar de Iwahig prison geweest. Dit was echt heel bijzonder. De Iwahig prison is een open gevangenis waarbij criminelen verblijven na goed gedrag bij de gevangenis in Manilla. Voordat we de gevangenis binnen gingen hebben we wat lekkers en sigaretten voor de gevangenen gekocht omdat ze hier haast geen geld voor hebben. Eenmaal in de gevangenis aangekomen werden we warm verwelkomt door de gevangenen met een welkomsdans. Heel erg bijzonder. We hebben de cadeautjes die we mee hadden genomen verdeeld over een aantal gevangenen, waar ze heel erg dankbaar voor waren! Ieder had zijn eigen bijzonder en heftig verhaal te vertellen. Ze vonden het fijn om met ons te delen om te laten zien dat er niet alleen maar geluk in de wereld is. Dit greep mij heel erg aan. Ik vond het een hele bijzondere maar vooral interessante ochtend. Hierna zijn we lekker gaan lunchen en hebben we lekker in de zon gelegen. Vervolgens klaargemaakt en lekker gegeten. Toen we net thuis kwamen, hebben we onze tassen voor morgen ingepakt. Morgen vliegen we om 11:00 uur in de ochtend naar Iloilo. Ik had graag nog wat langer willen blijven, maar ik heb ook weer zin om stage te gaan lopen en de andere groepsgenootjes weer te zien.

Zoals jullie waarschijnlijk gelezen hebben heb ik echt een fantastische vakantie week gehad. Een vakantie week om nooit meer te vergeten. Zoveel nieuwe mensen leren kennen en zo veel gelachen met mijn groepsgenootjes. Wat een heerlijke 12 dagen waren dit op Palawan! Deze aankomende 1,5 week ga ik op field duty en bij help the filipino children foundation stage lopen. Echt ontzettend veel zin in!

Ik ga nu lekker slapen want morgen moet ik weer op tijd naar de AirPort toe, richting mijn huisje in Miagao.

Welterusten allemaal en tot volgendeweek bij weer een nieuwe blog!

Liefs,

XXX

Anne-Fleur

1. Peter en Sandra:
    Mooi verhaal weer Anne-fleur,
    Ook wij zijn ons al een beetje aan het voorbereiden op onze reis naar jou wereld in de Filipijnen. We verheugen er ons enorm op.
    Veel succes nog in de komende weken tijdens de stage.
    Dikke knuffel gaan pap en mam.
  2. Petra en Jan Wijers:
    Hoi Anne fleur.
    Wat een mooi verhaal weer en wat komen jullie allemaal mooie indrukwekkende dingen mee op jullie reis - vakantie! 😜
    Geniet nog van jullie laatste weken samen en dan op naar een mooievaar vakantie met Nicky en jou pap e mam. Een mooie levenservaring die niemand jou afneemt!
    Grtjs. Jan🙋en Petra.🙌
  3. Nicole:
    11 juni 2018
    Ha Anne-Fleur, geniet nog van de laatste 3 weekjes en jullie vakantie samen! Het is zo voorbij en voor je het weet sta je weer met de voetjes op Nederlandse bodem! Geniet, geniet, geniet, dan genieten wij met je mee! 👍🏻
  4. Bo:
    11 juni 2018
    Wat leuk AnneFleur! Zo'n gave ervaring jeetje! Wat was ik graag met je meegeweest.. kusjesss❤️
  5. Arna:
    12 juni 2018
    Wauw, wat weer een prachtige ervaringen!!! Ik heb t idee dat jij daar zeker terug gaat!!!!
    Geniet , Geniet, Geniet!!!!!😚😚
  6. Henriette Cremers:
    12 juni 2018
    Ha Anne-Fleur, kijk telkens weer uit naar een nieuwe blog van je.
    Super die verhalen 👍👍.
    Succes nog met je stage en geniet over een paar weekjes van jullie vakantie met pap, mam en Nicky.
    Groetjes 👋
  7. Marian Verhaegh:
    13 juni 2018
    Hoi Anne-Fleur wat weer een verhaal. Echt super. Geniet nog van wat er komen gaat. Voor je het weet is het voorbij. En ben je weer terug in Wanssum.
    Groetjes Marian Verhaegh.
  8. JO V D MUNCKHOF:
    14 juni 2018
    14 juni 2018.

Hoi Anne Fleur.wat weer een verhaal wat maak je toch allemaal mee. Ook veel genoten,lekker gegeten,en natuurlijk een drankje. Werk ze nog, en geniet van de komende vacantie met Nikki en Pap en Mam
    een dikke knuffel van ons.

Mich en Jo
  9. Jettie en Jan:
    17 juni 2018
    Hoi Anne-Fleur, toch prachtig al die nieuwe belevenissen. Zo te horen overal studenten uit Nijmegen, wel leuk want daar reken je niet op.
    En nu aan de laatst weken van de stage. Met zulke herinneringen en de vooruitzichten die je nog hebt geeft dat zeker weer een bush. Veel succes en lieve groetjes.